Graad
12 Huiswerk werkkaart om die
menslike brein se bou en funksies te bestudeer
Onderwerp: Reaksie op die omgewing: mens
Inhoud: Menslike senuweestelsel
Reaksie op stimuli in hul omgewing
Sentrale senuweestelsel
Brein
The ForeverBiologist
1. Lestema:
|
||
2. Formuleer
die
Lesdoelwitte
duidelik
|
Aan die
einde van die les moet die leerders in staat wees om:
|
|
|
||
3.
SPESIFIEKE DOELWITE
|
||
3.1
|
Konstruksie
en Toepassing van Lewenswetenskappe Kennis (Die
KOGNITIEWE of KENNIS
domein)
|
|
Beskryf
kortliks die feite, konsepte en of
toepassings
wat tydens
die les
behandel sal word.
|
|
|
5. Refleksie voor aksie:
5.1 Identifiseer enige Algemene
Miskonsepsies en/of foute wat leerders gewoonlik kan
maak wanneer hulle hierdie
onderwerp(pe) moet bemeester.
|
||
|
||
5.2 Hoe sal jy te werk gaan om
hierdie miskonsepsies/foute by leerders uit die weg te
ruim of te voorkom. Noem
moontlike voorbeelde wat jy kan gebruik.
|
||
|
||
Hierdie werkkaart moet vir huiswerk as individuele werk voltooi word in jou skrif.
Graad 12 “Heuristiese” werkkaart om die menslike
brein se bou en funksies te bestudeer
|
|
Uitkoms
|
Die
doel van hierdie tipe werkkaart is om jou te begelei om self die bou en
funksies van die brein te bemeester.
Aan
die einde van die werkkaart behoort jy die struktuur van die inwendige en
uitwendige bou van die brein te kan benoem, die funksie van die verskillende
dele van die berin kan beskryf en dit in verband te kan bring met senuwee
impulse en diebelangrikheis daarvan in die alledaagse lewe.
|
Voorkennis
|
1.
Noem die twee stelsels in die mens se liggaam wat
hom in staat stel om te reageer op die omgewing
2.
Wat verstaan jy onder die volgende terme:
senuweekoördinasie, stimulus, reseptor, neurone, reaksie, impuls, sinaps
3.
Noem die drie sub-eenhede waarin die senuweestelsel
verdeel kan word en verskaf ook al 3 se funksies
4.
Dui die verskille tussen sensoriese en motoriese
neurone in die vorm van ‘n tabel aan
5.
Noem die verskillende posisies waar serebrospinale
vloeistof aangetref word asook die funksies daarvan
|
Konteksskepping
|
6.
Formuleer jou eie hipotese oor die belangrikheid en
funksies van die brein
7.
Formuleer jou eie hipotese oor hoe die brein en
die senuweestelsel met mekaar in verbinding tree
|
Probleemstelling
|
8.
Jy het nou jou eie hipotese geformuleer oor die
belangrikheid van die brein. Met die res van die werkkaart sal jy besef dat
verskillende dele van die brein verskillende funksies het.
|
Eksposisie van nuwe inhous
|
9.
Grysstof is die buitenste dun laag van die brein
(korteks) en die witstof is die binneste gedeelte van die brein. Deur gebruik te maak van ‘n tabel, vergelyk
die rede vir die kleurverskil asook waaruit dit bestaan. Dui ook die posisie van die wit- en
grysstof op addendum A aan
|
10.
Die ventrikels is die vier ruimtes wat in die
brein voorkom. Dui aan waarmee dit gevul is.
11.
Wat hou die “vloeistof” in beweging
12.
Wat is die doel van die ventrikels in die brein
13.
Benoem die 4 ventrikels en dui die posisie daarvan
aan op addendum B
|
|
14.
Die brein se oppervlakte vestaan uit voue(girusse)
en groewe(sulkusse). Wat is die
funksie hiervan.
15.
Beskryf die groewe van die serebellum en die
serebrum. Doen dit in tabelvorm
|
|
Die
brein bestaan uit 4 lobbe. Beantwoord
die volgende vrae oor elk van die lobbe (maak gebruik van ‘n tabel indien
nodig):
16.
Wat is die naam van die lob
17.
Waar is die lob geleë
18.
Funksies waarvoor die lob verantwoordelik is
19.
Dui die lobbe aan op die skets in addendum C
|
|
Die
brein het 3 aanhangsels.
20. Noem en beskryf die
3 aanhangsels
|
|
21. Addendum D, is ‘n
skets van die inwendige bou van die brein, benoem die skets volledig
|
|
Die
serebrum is die grootste gedeelte van die brein. Dink aan mense wat op motorfietse ry (brum
brum), hulle is altud groot.
22.
Waardeur word die serebellum verdeel in 2
hemisfere
23.
Wat is die Corpus callosum en wat is die funksie
daarvan
24.
Benoem die 3 funksionele areas wat in die
serebrale korteks aangetref word, en beskryf ook hul funksies
|
|
Die
serebellum is die kleiner deel van die brein.
Dink aan bellum – ‘n meisie dra oorBELLe, en sy is gewoonlik klein
25.
Noem die posisie van die serebellum
26.
Waarvandaan ontvang die serebellu sy inligting
27.
Lys waarvoor die serebellum verantwoordelik is
28.
Voltooi die byskrifte van die serebellum op
addendum E
|
|
Die
verlengde rugmurg staan bekend as die Medulla Oblangata
29.
Lys die funksies van die Medulla Oblangata
30.
Lys die funksies van die spesiale bane in die
Medulla Oblangata
|
|
Refleksie en toepassing
|
31.
In vraag 7 het jy jou eie hipotese gegenireer oor
hoe die senuweestelsel en die brein met mekaar in verbinding tree. Lees ‘n maat se hipotese en lewer
kommentaar daarop
32.
Die brein is die komplekste orgaan van die
menslike liggaam. Teken ‘n volledige
benoemde skets op ‘n A4-bladsy om die volledige bou van die brein aan te dui.
|
Konsolidering
|
In
tabelvorm, maak ‘n opsomming van die volgende
33.
Tref onderskeid tussen die serebrum en serebellum
34.
Tref onderskeid tussen die grysstof en die witstof
35.
Die 3 hoofdele van die brein se funksies
|
Konsolideringen sintese
|
36. Gebruik ‘n
A4-bladsy om die hooffunksies van die verskillende dele van die brein
kortliks te beskryf
|
Toepassing in praktyk
|
37.
Wat is ‘n beroerte, en waardeur word dit
veroorsaak
38.
Bring ‘n beroerte en die funksies van die brein in
verband met mekaar
|
No comments:
Post a Comment